JuniorLab Mini is een inspirerende toolkit met 50 onderzoekskaarten, speciaal ontworpen voor kinderen in groep 2, 3 en 4. De kaarten bieden leerkrachten een eenvoudige manier om onderzoekend leren te introduceren. Elk kaartje start met een korte inleiding om het onderwerp te verkennen en de voorkennis van kinderen op te halen. Daarna gaan leerlingen zelfstandig aan de slag met creatieve ontwerpuitdagingen of boeiende leervragen.
De toolkit stimuleert zowel schriftelijke als creatieve verwerking, wat ideaal is voor kinderen die nog niet (goed) kunnen lezen of schrijven. Daarnaast bevat JuniorLab Mini filosofische vragen om diepere gesprekken te voeren en kritisch denken te ontwikkelen. Het resultaat? Enthousiaste kinderen die spelenderwijs leren onderzoeken, ontwerpen en reflecteren. Perfect voor gebruik in de onderzoekshoek of tijdens zelfstandig werken. JuniorLab Mini maakt leren leuk, betekenisvol én uitdagend!
Wacht niet! Deze actie verloopt binnenkort.
Het Kleine Avontuur ontwikkelt tools en trainingen voor het basisonderwijs en thuis. Om kinderen van 3 tot 13 jaar vanuit ontdekkend en onderzoekend leren de wereld en zichzelf te leren kennen.
Wij geloven dat kinderen keuzes kunnen en mogen maken tijdens hun leerproces. Daarbij mogen ze ontdekken, passie vinden, en eigenaarschap tonen. Onze methodieken zijn ontwikkeld om kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong structureel uit te kunnen dagen. En tevens de rest van de groep te laten profiteren van deze mooie vorm van onderwijs.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
A short description of the benefit.
A short description of the benefit.
A short description of the benefit.
A short description of the benefit.
JuniorLab Mini is een inspirerende toolkit met 50 onderzoekskaarten, speciaal ontworpen voor kinderen in groep 2, 3 en 4. De kaarten bieden leerkrachten een eenvoudige manier om onderzoekend leren te introduceren. Elk kaartje start met een korte inleiding om het onderwerp te verkennen en de voorkennis van kinderen op te halen. Daarna gaan leerlingen zelfstandig aan de slag met creatieve ontwerpuitdagingen of boeiende leervragen.
De toolkit stimuleert zowel schriftelijke als creatieve verwerking, wat ideaal is voor kinderen die nog niet (goed) kunnen lezen of schrijven. Daarnaast bevat JuniorLab Mini filosofische vragen om diepere gesprekken te voeren en kritisch denken te ontwikkelen. Het resultaat? Enthousiaste kinderen die spelenderwijs leren onderzoeken, ontwerpen en reflecteren. Perfect voor gebruik in de onderzoekshoek of tijdens zelfstandig werken. JuniorLab Mini maakt leren leuk, betekenisvol én uitdagend!
Stimuleert kinderen in groep 2, 3 en 4 om spelenderwijs te ontdekken, ontwerpen en onderzoeken, ongeacht hun lees- of schrijfvaardigheid.
Biedt uitdagende ontwerpopdrachten en leervragen die kinderen op een creatieve of schriftelijke manier kunnen verwerken.
Bevordert kritisch denken en reflectie door filosofische gesprekken op gang te brengen.
Perfect voor plusklassen of als verrijking in groep 5-8, met minimale voorbereiding voor de leerkracht.
De toolkit JuniorLab Mini is ontwikkeld voor kinderen in groep 2, 3 en 4 die wel wat uitdaging kunnen gebruiken.
De productie van de toolkit is in volle gang! En omdat jij vertrouwen in ons hebt krijg jij 50% korting totdat wij de toolkit begin 2025 officieel lanceren!
Wacht niet! Deze actie verloopt binnenkort.
Bespreek de introductie, voorkennis en opdrachten kort met de klas of de betreffende groep. Laat de verwerking plaatsvinden tijdens speelwerktijd of zelfstandig werken. De talige verwerking kan zelfs tijdens de taalles plaatsvinden. En het onderzoek in een onderzoekshoek.
Lees de kaart altijd zelf even door. Let op welke vragen de aandacht trekken. Zoek zelf of met de kinderen vooraf boeken en websites waar informatie te vinden is. Maak een QR code om te scannen om bij de website te komen. Betrek je leesconsulent en zorg voor variatie in boeken: kijkplaten, prentenboeken, informatieve boeken, tijdschriften… Zie dit als voorbereiding van je onderwijs. Wil je tips? In onze trainingen verzamelen we samen bronnen!
Dit varieert per kaart en per kind. Zorg dat kinderen weten wat ze moeten en kunnen doen, zodat ze zelf aan de slag kunnen. Volg de betrokkenheid, stimuleer onderzoek en dan is een kaart lang een grote bron van onderzoek. In onze training leren we je hoe je de onderzoekshouding kunt blijven aanzwengelen.
Zorg dat kinderen vooraf enthousiast en nieuwsgierig worden. De introductie is het halve werk. Stimuleer een onderzoekende houding en zorg dat spullen en bronnen klaar liggen. In een goede onderzoekshoek kun je direct aan de slag. Op onze website vind je hier een mooi blog over. Blijf het onderzoek volgen, laat kinderen tussentijds aan je presenteren wat ze ontdekt hebben of het aan de groep vertellen. Geef zelf geen antwoorden en blijf zelf mee onderzoeken.
Deze toolkit is initieel ontwikkeld voor groep 3. Daar is lezen en schrijven vaak nog onvoldoende ontwikkeld om zelfstandig met leervragen aan de slag te gaan. Daarom stimuleren wij ontwerpend leren, zoals bij KleuterLab. Op die manier worden dezelfde vaardigheden gestimuleerd als bij onderzoekend leren. En hoe mooi is het als je ook taal en rekenen kunt koppelen aan deze kaarten? Op die manier kun je de doelen van groep 3 en 4 zelfs nog aan laten sluiten bij de kaarten. In onze training leer je meer hierover.